Opdrachtgever
Finovion (via CanvassCompany)
Over
In opdracht van CanvassCompany heb ik voor Finovion de gehele huisstijl mogen vernieuwen. Van logo ontwerp tot Roll-up banners, van whitepapers tot social posts en van nieuwsbrief headers tot landingspagina's.
Logo:
De twee poppetjes komen vanuit het oude logo van Finovion, maar zijn nu 2D en versimpeld. Ook symboliseren de 4 cirkels de munten uit het oude logo. De hoofden van de poppetjes staan niet loodrecht boven de lichamen voor een speels effect. De overlapping van de twee poppetjes symboliseert de samenwerking tussen ondernemers (consumenten) en Finovion. Het gekozen font heeft een ronde letter O en ronde puntjes op de i waardoor het één geheel vormt met het beeldmerk. 
Huisstijl:
Voor de huisstijl heb ik de cirkels uit het beeldmerk en rondingen als uitgangspunt genomen. Op elke uiting komen de ronde vormen en de kenmerkende oranje en blauwe kleuren terug. Is het niet in het uitvergrote beeldmerk, dan wel in de knoppen, tekstvlakken of afbeeldingen. Om dit alles vast te leggen ontwikkelde ik een uitgebreid huisstijlhandboek waarin alle do's and don'ts staan vermeld in tekst en beeld.
Project
Logo ontwerp, huisstijl ontwerp, brand design
Back to Top